Het is de nummer 1 reden voor vrouwen om naar de sportschool te gaan: Mooie, ronde billen. Toch bereikt lang niet iedereen dat doel. Hoe dat komt en hoe je het kan fixen, leg ik je hieronder uit!

1. Je eet te weinig

Billen functioneren net als alle andere spieren als het om spiergroei gaat. Ze hebben een klein overschot aan calorieën nodig om spiergroei te bevorderen. Leef jij op dieetshakes en salades, zet die grote, ronde billen dan maar uit je hoofd. Je zult moeten gaan eten naar je doel, en als dat grote ronde billen zijn, dan moet je dus een klein calorieoverschot gaan creëren.

2. Je doet te veel cardio

Een kleine knipoog naar tip nummer 1, want veel cardio zorgt ervoor dat je veel calorieën verbrand. En die calorieën gaan dus in dit geval niet naar je billen, omdat je ze verbrand. Wil je grotere billen, dan zal je meer krachttraining moeten doen en cardio even moeten parkeren.

3. Je traint te licht

Het is niet voor niks dat de grootste bodybuilders de zware gewichten gebruiken. Om die spieren te laten groeien, hebben ze progressieve overload nodig. Dat geldt ook voor de billen. Alleen oefeningen met lichaamsgewicht zijn niet voldoende om grote ronde billen te krijgen. Je zult toch echt het krachthonk in moeten en de gewichten van jouw training opschroeven. Elke week weer een beetje gewicht erbij, totdat je eindelijk die billen hebt waar je al jaren van droomt.

4. Je hebt geen plan

Voor je naar de sportschool gaat, bedenk je wat je aantrekt en welke fles je meeneemt om uit te drinken. Maar bedenk je je ook van te voren welke oefeningen je gaat doen? Heb je een plan om jouw doel te bereiken? Of doe je eigenlijk maar wat? Breng daar verandering in, en stippel van te voren jouw route naar die gewenste billen uit. Ten eerste helpt het je motiveren, omdat je je aan je plan wilt houden. Ten tweede is het een stuk makkelijker om jouw progressieve overload te creëren (zie tip 4) dan als je maar wat ter plekke bedenkt in de sportschool.

5. Je focust je voornamelijk op de squat.

Yeah, she squats. Het staat bij elke afbeelding op social media waar ook maar een beetje billen bij te zien is. Maar is de squat nu wel de beste oefening voor ronde billen? Het antwoord is NEE. Tijdens de squat is er meer belasting van de quadriceps en hamstrings, waardoor de billen niet genoeg geprikkeld worden om echt te gaan groeien. Benieuwd welke oefeningen je dan wel moet doen? Check dan de gratis Booty-workout die ik heb gemaakt!

 


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *