Aan het einde van deze week ben ik 10 weken bezig met bulken (spiermassa aankomen). Een mooi moment om een tussentijdse evaluatie te doen. Bij de start van mijn bulk woog ik 89,33kg. Nu, 10 weken verder, weeg ik 95,50kg. Een groei van 6,17kg! Om te veel schommeling in de wegingen te voorkomen, ga ik altijd uit van een weekgemiddelde. Dit gemiddelde bestaat meestal uit 4 metingen in de week, zo goed als altijd op dezelfde momenten. Van te voren heb ik bepaald dat ik iedere week 0,4kg tot 0,8kg wilde aankomen. Slechts één keer ben ik iets te veel aangekomen in een week (week 22), waarna ik mijn calorie inname iets naar beneden heb bijgesteld.gewichtstoename

Week 17: 89,33kg -0,57kg
Week 18: 90,04kg +0,71kg
Week 19: 90,53kg +0,49kg
Week 20: 91,33kg +0,80kg
Week 21: 92,05kg +0,72kg
Week 22: 93,10kg +1,05kg
Week 23: 93,53kg +0,43kg
Week 24: 94,15kg +0,62kg
Week 25: 94,86kg +0,71kg
Week 26: 95,10kg +0,24kg
Week 27: 95,50kg +0,40kg DOEL 95kg (4-10 juli)

 

Zoals je kunt zien, heb ik inmiddels mijn doelstelling voor de eerste periode, de 95kg halen, gehaald. Ik weet dat de eerste periode het snelst gaat, en dat ik straks als het korfbalseizoen weer gaat beginnen meer moeite zal hebben met voldoende eten om aan te komen. Daarom is voor de komende maanden de doelstelling 0,2kg tot 0,3kg per week aankomen, dan zou ik aan het einde van het jaar minimaal 100kg moeten wegen, de ultieme doelstelling dit jaar op het gebied van mijn gewicht. Volgend jaar zomer wil ik, na een cut, namelijk niet verder zakken dan 95kg. Om dit te kunnen doen zal ik voldoende massa moeten kweken tot die tijd. Ik blijf dus nog even doorgaan met het vele eten! Volgende week bericht vanaf mijn vakantieadres. Ik ga me een week lang niet druk maken om mijn voeding, gewicht of vetpercentage. Gewoon lekker genieten. Ik ben benieuwd wat het mindere eten met mijn gewicht zal doen, maar dat zien we na de vakantie wel!

 

Categorieën: BlogVoeding

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *