Vandaag een belangrijk bericht wat betreft mijn voeding: Ik heb besloten om het iets anders aan te gaan pakken, gezien ik de afgelopen weken toch wel een laagje vet heb gekweekt. Nou is het niet zo dat ik mij meteen dik voel, maar het is toch prettiger als het harde werk in de sportschool zich toch ook een beetje laat zien op je lichaam. Daarom heb ik besloten om mijn calorie inname te laten gelijklopen met mijn trainingsschema. Twee weken laag in calorieën, tijdens mijn krachtprogramma, om het vet wat ik overtollig heb weg te krijgen, en zes weken hoog in calorieën tijdens mijn spiergroeiprogramma, omdat mijn spieren dan het meeste hebben aan het overschot van calorieën.

Waarom deze keuze? Ik wil, zoals jullie misschien al weten, aan het einde van het jaar 100 kilogram wegen. Het is alleen iets te hard gegaan met de calorieën de afgelopen weken, waardoor ik naast wat spiermassa ook wat lichaamsvet heb opgebouwd. Daarom heb ik nu een extra doelstelling aan de vorige vastgehangen, want ik wil dat doel alleen bereiken met een vetpercentage onder de 10%. Momenteel zit ik rond de 10-12%, dus er hoeft niet veel af, maar ik ga dit proberen nauwlettend in de gaten te houden.

Zo ziet mijn voeding er dan de komende twee weken uit:

Calorieën: 2700 kcal
Koolhydraten: 338 gram
Eiwitten: 203 gram
Vetten: 60 gram

Zoals je ziet verschilt de eiwitinname niet veel van de inname tijdens mijn weken met veel calorieën. Het verschil zit met name in de koolhydraten en vetten. Dit is om zo min mogelijk spiermassa te verliezen deze periode.

Het zal lastig worden om mijn eetpatroon te veranderen. De afgelopen weken kon ik bijna alles wat ik tegenkwam opeten. Nu zal ik daar een stuk strenger in moeten zijn, alhoewel ik, zo lang ik nog binnen mijn calorie- en macrodoelen blijf, nog steeds genieten van lekkere dingen als een biertje of een stukje chocola.

Categorieën: BlogVoeding

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *