16 januari ben ik gestart met het volgen van Personal Body Plan, met een duidelijk doel voor ogen: Personal Body Coach worden. Personal Body Plan (hierna PBP) is namelijk een prachtig initiatief waar veel mensen al goede resultaten hebben gehaald in het recente verleden. Voor ik Personal Body Coach kan worden, moet ik eerst 6 maanden zelf PBP volgen. Momenteel zit ik in de eerste fase, de anatomische adaptiefase. In deze fase versterk ik mijn minder ontwikkelde spieren en bereid ik mijn lichaam voor op de komende maanden, met als doel om blessurevrij te kunnen trainen.

De oefeningen die ik in deze fase doe werken voornamelijk aan balans en coördinatie. Zo doe ik bijvoorbeeld overhead squats, een complexe variant van de normale squat. Gevolg hiervan is dat het gewicht een stuk lager ligt, maar de uitvoering moeilijker is en dus ook een heftige intensiteit met zich meebrengt.

Wat ik heb gemerkt in de afgelopen 2 weken is hoe snel het lichaam zich bepaalde bewegingen kan aanleren en verbeteren. Ik begon de overhead squat met een lege stang (20 kilo) en werk inmiddels met een gewicht van 45 kilo totaal. Meer dan het dubbele dus. Een andere oefening die veel in het schema terugkomt en waar ik ook duidelijke progressie merk is de pullup. De pullup is nooit mijn favoriete oefening geweest, zeker niet sinds ik aardig wat zwaarder ben geworden. Het is echter wel een goede oefening voor de rugspieren, en daarom ben ik blij dat deze erbij zit en ook verbeterd is.

De komende weken/maanden ga ik werken aan extra spiermassa, meer leren over training en voeding en vooral jullie op de hoogte houden over alle ontwikkelingen rondom online coaching en mijn eigen progressie. Wil jij ook gaan werken aan jouw lichaam, maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op via de contact-pagina of via Facebook of Instagram. Vergeet ook niet deel te nemen aan de WIN-actie, waarbij je twee maanden online coaching kunt winnen. Meer info hierover vind je op Facebook en Instagram.

Categorieën: BlogTraining

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *