Hoe fijn is het om een vaste trainingspartner te hebben? Heel fijn! Het is niet alleen een stuk gezelliger om te trainen, het houd je ook gemotiveerd. Als je vroeg opstaat, en je lekker nog is om wil draaien? Je kan je maatje niet alleen laten staan, dus toch maar je bed uit. Als je denkt dat gewicht niet nog een keer omhoog te krijgen, maar nog even een aanmoediging krijgt? Het lukt je toch. Het fijnste is natuurlijk als jij en je trainingspartner op hetzelfde niveau zitten, dan train je toch een stuk prettiger. Zo is dat bij mij ook, en daar ben ik erg blij mee. Datzelfde niveau werkt trouwens ook als motivatie: Je wilt toch iedere keer weer net wat meer doen dan je trainingspartner!

Afgelopen zondag was zo’n moment dat het prettig was dat ik niet alleen moest gaan trainen. Na een slopend weekend met op vrijdag normaal korfbal en op zaterdag beachkorfbal (en tussendoor nog een avondje uit) was de zondag toch wel moeizaam op gang komen. Gelukkig wel gewoon een goede training kunnen doen, want daar kom je toch voor.

wp-1472042654625.jpg

Maandag weer tijd voor squats! Ik moet zeggen dat het wel steeds beter gaat. Vandaag ervoor gekozen om een stuk lichter te gaan qua gewicht en een pauze van drie seconden toe te passen op het laagste punt van de squat. Juist omdat de diepte een knelpunt is voor mij, en omdat de time under tension op deze manier langer is, en de spieren dus meer te verduren krijgen. Verder wel een heerlijke training gehad, waarbij met name de rug achteraf erg strak stond. Niet zo gek ook, na neutral grip pullups (vier sets van acht herhalingen) en lat pulldowns.

Van te voren wist ik al dat woensdag een zware dag zou worden. Niet vanwege het schema, maar vanwege het warme weer en een wedstrijd op dinsdagavond. Dat is wel aardig uitgekomen, want voor ik binnen was liep het zweet al over mijn voorhoofd, om vervolgens te beginnen met split squats. Die voelde nog beter aan dan ik had gedacht, alhoewel de eerste paar herhalingen wel alles kraakte wat bewoog haha. Dinsdagavond mijn elleboog gestoten, en die was toen ik opstond nog wel wat stijf. Even aankijken dus hoe het zou gaan, zeker tijdens de press bewegingen. Gelukkig hield die het goed, waardoor ik de oefening gewoon goed heb kunnen doen.

14073124_215233015545993_183274637_n

De woensdag hebben we trouwens gebombardeerd tot “Zure onderarmen woensdag”. Face pulls, Decline bench press en seated cable rows in die volgorde zorgen voor flink zure onderarmen, waardoor de seated cable row nog wat intenser wordt. Om de oefening toch goed uit te kunnen blijven voeren pakken we soms even een rustmoment tijdens de set. Dat zorgt er voor dat de onderarm even ontspant, en je vervolgens de oefening goed kan vervolgen. Door naar de leg press en hanging knee raises, nog even een slopend einde voor we ons naar buiten de warmte in mogen begeven. Die hanging knee raises gaan ondertussen steeds beter qua uitvoering, maar ze blijven ontzettend verzuren. Zo erg dat de kramp bijna in mijn buikspieren schoot. Mooier kan je een training eigenlijk niet eindigen toch?

 

Categorieën: BlogTraining

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *