Deze week de laatste week trainen op de huidige locatie van Fit For Free Zwijndrecht. Vanaf maandag openen zij namelijk op een nieuwe locatie (eigenlijk de oude locatie). Dat is niet het enige afscheid van de afgelopen tijd, we hebben namelijk ook, zoals in mijn vorige post te lezen is, afscheid genomen van ons oude trainingsschema en een nieuw schema in gebruik genomen. Na een volle week trainen, is het tijd om de balans op te maken.

  • Het nieuwe trainingsschema zit beter in elkaar qua kracht/spiergroei verhouding van oefeningen. Hierdoor richten we ons zowel op sterker worden als op spiergroei. Zeg nou zelf, je verwacht toch zelf ook niet dat je groeit zonder sterker te worden?
  • Woensdag en donderdag waren normaal de zware dagen, vanwege de dinsdag en donderdagtraining van de korfbal. Dit zijn nu iets lichtere trainingen, met beiden zes oefeningen in plaats van zeven. Op allebei de dagen was het gevoel erg goed, en was er voor alle oefeningen voldoende energie.
  •  Ik heb het zwaar bankdrukken gemist!
  • Split squats doen, ook als je drie herhalingen per been doet, nog steeds zeer (wel op een goede manier natuurlijk).
  • Ik ben erg tevreden over dit schema!

14033457_1766786673603172_352618841_n

Tot nu toe denk ik dat er momenteel een goede balans zit in het schema, tussen het trainen voor het sterker worden en voor spiergroei. Nog een positief punt van deze week is dat de squats zowel zondag als woensdag pijnvrij waren! Nog steeds wel wat stijf onder in, maar daarom doen we ook paused reps, waarbij ik onderin blijf pauzeren voor 3 seconden voordat ik weer naar boven ga.

Daarnaast via deze weg nog een nieuwe doelstelling: Één pullup met neutrale grip met dertig extra kilo. Ik hoop dat we dit nog voor het einde van dit jaar kunnen halen, woensdag gaan we de eerste test doen. Ik hou jullie op de hoogte!

14156153_619542398226852_282219430_n

Categorieën: BlogTraining

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *