Donderdag

De eerste dag na terugkomst van vakantie meteen de gym in. Ik had er zin in, ben zeer gemotiveerd terug gekomen van mijn vakantie (mede omdat ik me daar vrij dun, smal en tenger voelde naast al die klerekasten op het strand) en heb een nieuw trainingsprogramma samengesteld tijdens mijn vakantie. Alle ingrediënten dus voor een goede training! In het nieuwe schema ga ik uit van twee trainingsdelen. Twee weken gericht op kracht, met lage herhalingen en een zwaar gewicht, en acht weken gericht op spiergroei, met een wat lichter gewicht en hoger aantal herhalingen. Ik ben de cyclus begonnen met het krachtdeel. De twee zullen elkaar tot het einde van het jaar afwisselen, en dan zullen we de balans opmaken.

wp-1469395770156.jpg

Terug naar de training zelf. Als eerste stond de bench press op het programma. Een goede warming up vooraf, en dan aan de bak met 80 kilo voor 4 sets van 3 herhalingen. Wetende dat ik mijn maximale bench de afgelopen weken van 80 naar 95 kilo heb weten op te schroeven, had ik vertrouwen in deze sets. Dat vertrouwen werd uitbetaald, de sets waren pittig maar wel goed te doen. Ook de schouders met de upright row vielen goed. Door naar de rug, met de landmine rows aan de slag. Vervolgens de oefening die voor mijn vakantie veel in het programma zat, de split squat. Omdat deze voor de vakantie lekker gingen, besloot ik gewoon 2,5 kilo omhoog te gaan ten opzichte van voor de vakantie. Dat is misschien iets te ambitieus geweest, want nog tijdens de rest van de workout begon de spierpijn al, en is nu, de volgende dag, nog maar bar weinig afgenomen. Wellicht is dat ook de schuld van de nieuwe oefening in het schema, waar we mee afsloten, de single leg squat. Deze ging nog erg moeizaam. Vanwege (nog) beperkte mobiliteit in de enkels, heb ik moeite om mijn balans te houden bij deze oefening. Dit los ik nu nog op door me vast te houden met één hand, met als doel om de oefening uiteindelijk wel zonder steun te kunnen. Kortom: Werk aan de winkel!

wp-1469201791904.jpg

Zondag

Vandaag de tweede dag dat ik bezig ben met het krachtschema, met een nieuwe oefening: De suspended pushups! Wauw, wat een uitdaging is deze oefening ook weer. De eerste set was erg instabiel, maar ik moet zeggen dat ik gaandeweg de sets de smaak steeds beter te pakken kreeg. Ik ben trouwens vandaag begonnen met squats, die ik toch wat angstiger vond om zwaarder en dieper te gaan nu mijn trainingspartner met vakantie is. Volgende keer gewoon weer in het squatrek doen dus. Verder heb ik vandaag een weinig bijzondere training gehad. De deadlifts waren pittig, maar wel met een verhoging van vijf kilo, naar een totaal van honderdtwintig kilo voor drie sets van zes herhalingen. Morgen staan er, door een foutje in mijn schema wat er inmiddels uit is, weer deadlifts op het programma, nu honderdvijfenveertig kilo voor vier sets van drie herhalingen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Morgen een update wat betreft mijn voeding voor de komende weken, en volgende week een terugblik op de eerste volle week van het nieuwe schema. Deze week ook de terugblik op mijn afgelopen drie maanden bulken en de resultaten hiervan. Kortom, weer een hoop te bespreken deze week!

Categorieën: BlogTraining

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *