Wellicht heb ik het al eerder gezegd, maar ik vind het leuk om met meerdere mensen samen te trainen. Het is soms een beetje passen en meten, en kijken hoe je het schema het beste kan toepassen om allemaal zo veel mogelijk bezig te blijven, maar het is erg gezellig en daarnaast ook motiverend, omdat je niet onder wil doen voor elkaar. Zo ook deze zondag, toen we met zijn vijven aan het trainen zijn geweest! Goed om te zien dat meer mensen op zondagochtend de moeite nemen om een goede training mee te pakken. Helaas vandaag mijn telefoon vergeten, en dus niets vast kunnen leggen.

Zowel de split squats, ab rollers en barbell rows gingen vandaag met dit gewicht erg goed. Daarom kijk ik de komende week of ik op deze oefeningen weer wat progressie kan boeken. Uitgangspunt blijft nog wel het goed en rustig uitvoeren van de oefeningen, maar uiteraard dient de weerstand nog wel hoog genoeg te zijn. Inmiddels heb ik ook wel een goed beeld van het nieuwe schema, en moet ik zeggen dat de trainingen goed gebalanceerd zijn. Het is altijd even afwachten als een schema in elkaar zit of het in de praktijk ook goed uit te voeren is. Dat is in dit geval dus wel van toepassing. Maandag ga ik weer aan de slag met de normale squats, waarbij ik hoop dat ik nog wat comfortabeler wordt met de diepte.


Maandag begon een beetje als mijn off-day, maar daar kwam al snel verandering in! Het begon met een nieuwe outfit die binnen kwam, van Infitknit Apparel. Heerlijke shorts en shirts. Vervolgens op naar de gym. Onderweg heb ik besloten vandaag eens lekker vrij te trainen en te doen waar ik zin in had! Geen schema, geen vaste oefeningen, gewoon een paar lekkere oefeningen doen. Ik begon met de sumo-deadlifts, omdat ik die donderdag niet heb gedaan. Ik wil deze keer de deadlifts beter gaan uitbouwen dan de vorige keer, wat betekent dat ik alleen qua gewicht omhoog ga als de uitvoering 100% is. Ik begon daarom erg licht voor mijn doen, met 70 kilo. Ook dit was gewoon erg pittig, ondanks dat ik gewend ben om zwaarder te tillen. De komende weken werk ik hieraan om dat omhoog te krijgen dus. Brengt me meteen bij het volgende punt, de squats. Die voelden vandaag niet goed aan, zo erg zelfs dat ik ermee ben gestopt. Het gebrek aan mobiliteit breekt me hier wel een beetje op, en ik wil hier eerst aan gaan werken voordat ik verder ga met squatten op deze manier.


Om die mobiliteit te verbeteren heb ik contact gezocht met Coen Verweij, een bekende van Fight to be Fit. Hij heeft me een tweetal filmpjes doorgegeven waarin mobiliteitsoefeningen te vinden waren specifiek voor de squat. Voor de liefhebber, de filmpjes kun je hier en hier vinden. Bij thuiskomst meteen met deze filmpjes aan de slag gegaan, en ik ben van plan deze de komende weken constant en dagelijks uit te voeren om mijn squat te verbeteren en hopelijk straks helemaal pijnvrij goed uit te kunnen voeren!

Categorieën: BlogTraining

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *