Een kleine wijziging voor mijn “Bulkupdates”: Voortaan noem ik ze voedingsupdates, omdat ik een nieuw voedingsschema ben gestart waarin ik niet zo zeer aan het bulken ben. Het voedingsschema wat ik de komende periode ga uitproberen is “Carb-cycling”. Het komt eigenlijk hier op neer: Op zware trainingsdagen eet je veel koolhydraten van bronnen als havermout, zoete aardappel, volkoren pasta en rijst. Op minder zware trainingsdagen en rustdagen eet je een stuk minder koolhydraten, en dus ook een stuk minder calorieën. Waarom kies ik voor dit schema? Omdat het schema gericht is op het aankomen van lean mass, oftewel spieren laten groeien zonder al te veel vet aan te komen. Laat dat nou precies mijn doel zijn!

Een blik op mijn voedingsschema van de komende weken:

Maandag Low carbs dag
Dinsdag High carbs dag
Woensdag Low carbs dag
Donderdag High carbs dag
Vrijdag Low carbs dag
Zaterdag Low carbs dag
Zondag High carbs dag

High carbs dag:
4200kcal / 550g koolhydraten / 200g eiwitten / 133g vetten

Low carbs dag:
2750kcal / 150g koolhydraten / 200g eiwitten / 150g vetten

Het doel van dit schema is dus spiergroei bevorderen en vet verbranden, door middel van de juiste timing van maaltijden en macronutriënten. Ik ben benieuwd hoe het schema aanslaat. Binnenkort vertel ik meer over mijn eerste ervaringen met het schema, of ik resultaten merk en hoe ik dat dan heb bereikt, of waarom ik geen resultaten heb bereikt. Voor nu alleen nog de foto’s van mijn huidige staat:

wp-1472215572473.jpgwp-1472215866114.jpg

Categorieën: BlogVoeding

1 reactie

Voedingsupdate week 35: Wispelturig – MikeOudshoorn.com · september 4, 2016 op 12:27 pm

[…] geen twee weken geleden heb ik aangekondigd met een nieuw voedingsschema verder te gaan. Vandaag wil ik daar alweer op terug komen. Niet omdat ik niet kan eten wat ik zou […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *