Deze week in de YouTube tip van de week een video die mij enorm heeft geholpen bij het verbeteren van mijn bench press. Het eerste jaar (april 2015 tot en met april 2016) ben ik maar met moeite vooruit gegaan op de bench press. Mijn grootste ergernis was altijd dat ik tijdens en na het bench pressen (bankdrukken) meer last had van zere/zure schouders dan dat ik de oefening echt voelde waar ik hem wilde voelen: In mijn borst. Gelijk hieraan stond dus ook dat mijn borst maar nauwelijks groeide. Totdat ik deze video tegenkwam van Omar Isuf, waarin Alan Thrall, een Viking-achtige strongman, een aantal tips gaf voor een sterkere bench en vooral problemen aanwees waardoor je niet vooruit kwam op de bench press.

Hierin kwam naar voren dat ik een beperkte mobiliteit had in mijn schouders. In de video kwam ook naar voren wat voor oefening ik kon doen om dit op te lossen. Resultaat: Een betere, sterkere bench, maar bovenal voelde ik nu voor het eerst de oefening ook daadwerkelijk in mijn borst! Een duidelijke vooruitgang dus, en dat al na een aantal dagen. Een aanrader voor iedereen die moeite heeft met de bench press of meer belasting voelt in zijn schouders of borst tijdens het bench pressen.

Naamloos

Het werkt trouwens niet alleen voor de bench press, maar met meerdere oefeningen voor de borst. Na het toepassen van deze fix voor je schouders van Alan Thrall, kun je je zelfs nog meer focussen op de borst door deze tips van James Grage ook mee te nemen in je training!

 

Categorieën: BlogMedia

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *